طراحی کانسپت اولیه اقامتگاه طبیعت گردی زاگرس کاری است از دفتر معماری ارژن برای ارائه بعنوان طرح پیشنهادی برای پروژه ای با این نام و این منظور که قرار بود در دل یکی از مناطق جنگلی مناطق جنوبی شهر خرم آباد ساخته شود . منطقه ای که از بافت جنگلی و کوهستانی بی نظیری برخوردار است و علاوه بر این در فواصل بسیار نزدیک از سایت، آبشارها رودخانه ها و روستاهای قدیمی وجود دارند که هرکدام از آنها خود به تنهایی یک جاذبه گردشگری ارزشمند هستند . در طرحی که برای اقامتگاه گردشگری زاگرس ارائه شده این مجموعه میتواند نقش بسیار مهمی در هدایت گردشگران برون استانی و خارجی به این منطقه را داشته باشد چراکه از تمامی شرایط لازم برای اقامت و پذیرایی از این مهمانان برای آن در نظر گرفته شده .فضاهایی همچون اتاق ها و سوییت های اقامتی مستقل ،کافه و رستوران استخر مسقف و استخر روباز و تمامی فضاهای خدماتی مورد نیاز برای این مجموعه در نظر گرفته شده اند. برای مثال یک اسطبل اسب برای این مجموعه در نظر گرفته شده که قابلیت راه اندازی تورهای گشت زنی در جنگل ها و کوهستان های اطراف را برای مهمانان این مجموعه مهیا میکند . مجموعه از یک کافه تریای بزرگ برخوردار است که علاوه بر پذیرایی از مهمانان مجموعه ، مستقلا نیز قابلیت خدمات دهی عمومی را داراست و این خود میتواند مقصد مناسبی برای گذران اوقات شهروندان خرم آبادی نیز باشد . در معماری این مجموعه سعی شده حداکثر ارتباط ممکن با بستر برقرار شود . حجم کلی آن یاد آور معماری روستاهای کوهستانی زاگرس است و در عین از حال حال و هایی مدرن و امروزی برخورداراست . دراین راستا بسیار تلاش شده که از الگوهای کهنه و منسوخ شده برای این منظور ( ارتباط با بستر ) استفاده نشود و درواقع هرآنچه عنصری از گذشته که در امروز قابل توجیه است مورد توجه قرار گیرد . چه بسا تکنیک ها و عناصری از معماری گذشته باشند که راه حلی برای مسائل و چالش های جدید در اختیار گذارند . تکنیک هایی که در گذشته به انسان توانایی به خدمت درآوردن نیروها موجود در طبیعت را میداد نیروهایی همچون نور ، باد ، سرما ، گرما و ….
تصاویر موجود تنها اتود اولیه ای هستند که ما برای توجیه کارفرمای این پروژه تهیه کردیم و متاسفانه در ادامه شرایط گسترش طرح و اجرای این پروژه هیچوقت فراهم نشد .
پروژه سوخاری خروس یک ملک مسکونی واقع در شلوغترین نقطه شهر خرمآباد بود که از این ملک تقریبا دویست متری کمتر از هشت متر آن تجاری بود و ما باید این مغازه کوچک را برای کارفرما دیزاین میکردیم.
با توجه به متراژ کم و شکل هندسی نامتناسب این مغازه، به هیچ وجه امکان جانمایی تمام وسایل و امکانات مورد نیاز کارفرما( یک دستگاه وارمر، شوکیک،یک دیسپلی، کانتر فروش، چند عدد یخچال ایستاده و..) در داخل محدوده ملک فراهم نبود. همین محدودیت کار، خود یکی از عوامل بوجود آمدن کانسپ اصلی طرح بود و ما تصمیم گرفتیم در بیرون از محدوده ملک، یک متر سکو ایجاد کنیم به صورتی که بتوانیم دستگاههایی که محل نگه داری مواد غذایی و نمایش آنها هستند و همچنین کانتر فروش را آنجا جانمایی کنیم. این دستگاهها روی چند تا کانتر جای میگرفتند. کانترها دارای یک استراکچر فلزی بودند که با ورقهای شیاردار کاور شدهاند و در زیر آنها چرخهایی کار شده که به راحتی بشود کانترها را جابهجا کرد و در مواقع تعطیلی آنها را داخل محدوده ملک جای بدهند.
مهمترین و سخت ترین چالش پروژه، تابلوی مغازه بود که میبایست در دو طرف مغازهی دو نبش ما به صورت ال شکل کار میشد. پیشونی مغازه و پیشآمدگیهای آن هیچ تناسب هندسی نداشت و حتی اندازههای آن در هیچ قسمتی با هم برابر نبود. علاوه بر این مسائل تابلو وظایف دیگری هم داشت. در قمست جلویی مغازه و در محدوده زیر تابلو یک گرماتاب پنج متری جای گرفته بصورتی که تمامی دستگاه در داخل تابلو مخفی شود و فقط قسمتی که گرما را تابش میدهد مشخص هست، در قسمت جلویی تابلو یک شکستگی پله ای رو به داخل ایجاد شده تا بتوان سایبان برقی را بصورتی روی آن کار کرد که هم تداخلی در نمای تابلو نداشته باشد و هم این پله جدا کنندهای بین گرماتاب و سایبان باشد.
نمای اصلی تابلو نیز با ورق شیار دار کانتینری کار شده که با یک رنگ زرد کترپیلاری برای دیده شدن بهتر نقاشی شده و البته مابقی استراکچر فلزی تابلو و همچنین نمای جانبی تابلو که ورقهای فلزی سیانسی شده بود بدون رنگ و بصورت خام کار شده و این کنتراست خود باعث بهتر دیده شدن و جلوهی زیبایی شده.
دیوارهای داخلی را با سرامیک مشکی و دیوارهای بیرونی از سنگ گرانیت مشکی نطنز کار شده. در نمای جانبی روی بدنه دیوار تا ارتفاع کانترها را باورق فلزی خام کار کردیم تا هم از آسیب دیدن قسمت پاخور دیوار جلوگیری کنیم و هم روی ورقهای فلزی سیانسی شده اسم و لوگوی مغازه رو کار کنیم.
فروشگاه پینک پیگ یکی از پر چالش ترین پروژه انجام شده توسط تیم ما بود . مغازه ای که برای این کار در نظر گرفته شده بود تقریبا در تمام زوایا قناسی داشت و در تمام اجزای آن ناهماهنگی ها و زوائدی دیده میشد . ما باید به گونه ای عمل میکردیم که در عین حال که تمام زوائد موجود را میپوشاندیم قناسی ها و ناهماهنگی ها را هم حل میکردیم و خوشبختانه همینطور هم شد ! امروز اگر کسی وارد این مغازه میشود مطلقا متوجه قناسی و یا نا هماهنگی نمیشود و همه ی جزییات به بهترین شکل در سرجای مناسب خود قرار گرفته اند . ایده ی رنگ صورتی از جانب خود کارفرما مطرح شد و پس از ارائه ی چند آلترناتیو با تم صورتی در ترکیب با رنگهای دیگر بالاخره با این طرح صورتی و سفید موافقت شد . به گونه ای که زمینه کار تمام صورتی در نظر گرفته شد البته در سه پرده ی مختلف وبرای تمام کارهای فلزی داخلی رنگ سفید در انتخاب گردید. یکی از درخواست های کارفرما تامین حداکثر گنجایش ممکن در قفسه ها و انباری ها بود و به همین جهت ما در طراحی قفسه ها معمولا در قسمت های پایین دست کمد های درب داری را برای انبار کردن اجناس در نظر گرفتیم . در جانمایی قفسه های دیواری سعی کردیم با یک چرخش 45 درجه ای در راستای عمود بر ضلع بر مغازه دید بهتری را از بیرون به داخل برای این قفسه ها ایجاد کنیم . در نورپردازی این فضا سعی کردیم با کمترین هزینه در عین حال که نور های مدنظر را برای قسمت های مختلف تامین میکنیم عناصر نورپردازی راخود به المان هایی دکوراتیو تبدیل کنیم.
این پروژه که در پاییز سال 1402 انجام شد شعبه ی سوم فست فود آیمن میباشد که تیم ما در طراحی و اجرای شعبات قبلی آن نیز با این مجموعه همکاری هایی را داشته است . فضای داخلی به دو قسمت آشپزخانه و فضای پذیرایی و فروش تقسیم میشود ، در آشپزخانه آن سعی شده که تمام امکانات لازم برای کار فراهم شود . از آنجایی که ما بر روی جداره ی نما نمیتوانسیم دخل و تصرف اساسی داشته باشیم حداکثر تلاشمان را برای جلب توجه در داخل مغازه انجام دادیم ، ما یک رنگ نارنجی را برای زمینه ی کار انتخاب کردیم ، رنگی که با نورپردازی داخلی به جذابیت آن اضافه میشود و بخوبی توجه هر عابر پیاده و سواره ای را به خود جلب میکند . ازآنجایی که ملک موجود ازمساحت کافی برای چیدمان میزوصندلی کافی برخوردار نبود کارفرما از ما خواست که برای بهسازی وضعیت پیاده رو نیز فکری بکنیم به گونه ای که شرایط مناسبی برای چیدمان تعداد میز و صندلی فراهم شود . فضای پیاده رو مساحت زیادی داشت و با مغازه کناری که یکی دیگر از شعبات این مجموعه بود مشترک بود یه همین خاطر ما قسمتی از آن را برای فضای پارک ماشین مشترک هردو مغازه مناسب سازی کردیم و بقیه فضاها را نیز برای چیدمان میزو صندلی در اختیار شعبات قرار دادیم . به دلیل مساحت زیاد این پیاده رو و محدودیت منابع مالی ما نمیتوانستیم از متریال گران قیمتی برای پوشش این سطح استفاده کنیم و انتخاب ما برای این فضا تایل های بتنی قواره کوچک بود که با یک الگوریتم خاص در کنار هم چیده میشدند که هم زیبایی خاصی به این فضا میدادند و هم از نظر مالی بسیار مقرون بصرفه بودند .
سپه سرام
سپه سرام يك فروشگاه كاشي و سراميك با سابقه است كه در اين مقطع زماني تصميم به تغيير در ديزاين و دكوراسيون مغازه ي خود گرفته است ، طراحي حاضر حاصل ساعت ها گفتگو و تبادل نظر بين تيم معماري و كارفرما است ، فارغ از مسائل فني معماري هميشه در هر شغلي نكته هايي هست كه فقط از طريق كارفرما ميتواند به معمار منتقل شود و عمدتا شنيدن اين نكات هميشه براي ما جذاب است چرا كه ما ميدانيم تركيب اين اطلاعات و دانش فني و هنري معمار همواره ميتواند منجر به خلق آثار ارزشمندي شود !
مهم ترين مساله اي كه در طراحي اين پروژه مد نظر ما بود حالت نمايش سراميك ها بود ! ما طبق روال معمول كارهايمان هميشه قبل از شروع يك كار جديد نگاهي به نمونه كارهاي انجام شده در آن حوزه مي اندازيم و براي اين كار نيز چندين فروشگاه سراميك فروشي را بصورت حضوري و مجازي رصد كرديم ! الگوهاي اشتباه زيادي در اين فروشگاه ها قابل ملاحظه است مثلا در خيلي از فروشگاه ها براي نمايش جنس هاي خاص اقدام به ايجاد احجامي با فرم هايي در ويترين ها شده است ( علي الخصوص براي كاشي استخري ها ) كه از نظر ما اين يك كار اشتباه است ، مخاطب در نگاه اول فرم را ميبیند ، بعد در گام دوم ممكن است متوجه متريال تشكيل دهنده آن هم شود ! و گاها مخاطب اصلا توجهي به متريال تشكيل دهنده ي فرم ندارد ! مضاف بر اين در حجم كار شده امكان نمايش تك به تك تايپ هاي متريال مدنظر با شرايط مطلوب وجود ندارد !
از ديگر الگوهاي اشتباه چسباندن سراميك ها به ديوارها برا نمايش شكل كارشده ي آنهاست!در اين نوع نمايش مگر با اتيكت مشتري را متوجه كرد كه اين سراميك سراميك پوشش ديوارهاي مغازه نيست و از اجناس قابل فروش است !
طرحي كه از جانب ما به كارفرما پيش نهاد شد طرحي بود كه خيلي رك و پوست كنده تمام اجناس را به تفكيك به مشتري معرفي ميكرد ، مثل يك آلبوم عكس كه تمام صفحاتش باز شده اند و جلوي چشمان مخاطب قرار گرفته اند !
در طراحي كلي سعي شد چيزي تحت عنوان ويترين براي مغازه در نظر گرفته نشود چرا كه منجر به كورشدن ديد عابرين به داخل مغازه ميشد! و در عوض در كنارها استندهاي ايستاده اي كار شد كه با يك زاويه خاص به سمت خيابان چرخيده ميشدند ، اينها خود نقش ويترين را داشتند كه ديد به داخل مغازه را نيز مختل نكرده بودند و تنوع جنس بيشتري را هم به نمايش ميگذاشتند ، در طراحي اين استندها سعي شد از حداكثر ارتفاع ممكن نيز استفاده شود و قالب هاي سراميك كه در ارتفاع هاي مختلف آن قرار ميگرفتند براي بهتر ديده شدن با زاويه هاي متفاوتي نصب ميشدند .
استندهاي كشويي كه سراميك هاي اسلب قواره بزرگ را نمايش ميدادند به انتهاي مغازه منتقل شدند و در قسمت انتهايي مغازه نيز با استفاده از سراميك استخري و تركيب با سراميك اسلب يك توتم براي جانمايي لوگو و لوگوتايپ مغازه در نظر گرفته شد !
در قسمت مياني مغازه نيز احجامي نسبتا پيچيده با سراميك اسلب كار شد كه قسمتي از آنها كاركرد كانتر فروش را داشتند و قسمتي نير استندهايي براي نمايش اشيا دكوري بودند ! هدف ازين كار نمايش نمونه كاري از حجم سازي با سراميك اسلب بود كه اين روزها در بازار بسيار خواهان دارد . بايد توجه شود كه دراين قسمت ما صرفا قصد داشتيم تكنيك اجرايي مذكور و قابليت هاي استفاده ازين نوع سراميك را نشان دهيم و هدف صرفا نمايش آن متريال خاص نبود چرا كه سراميك هاي اسلب بصورت جداگانه در استندهاي كشويي نماش داده ميشوند . در امتداد همين رديف وسط چندين استند كوچك كه ارتفاع زير يك متر داشتند جانمايي شد براي نمايش تعدادي از سراميك هاي عرض يك متر و كمتر ، در طراحي تابلوي بيروني اين مغازه و همچنين محوطه پياده رو سعي شد از انواع سراميك هاي موجود استفاده شود .
كافه ساحل يك طرح پيشنهادي بود براي كافرمايي كه از ما خواسته بود يك دكه برايش طراحي كنيم و به طرح حاضر انجاميد،
دكه اي كه اندكي بيشتر از يك دكه به مشتريان خود خدمات ميدهد ، اندكي بيش از ديگر دكه ها كه معمولا در گوشه اي از خيابان يك پذيرايي سرپايي از مردم دارند ، مردمي كه بيش ازين هم از يك دكه انتظاري ندارند ولي بدشان نمي آيد مادامي كه قهوه يا چايشان را تحويل گرفته اند جايي هم باشد كه بتوانند روي آن بنشينند و چايشان را ميل كنند ، حالا اگر در تابستان يك سايبان هم داشته كه نور علي نور ! شايد اگر اين شرايط مهيا باشد تصميم بگيرند اندكي بيشتر در اين حوالي بمانند ، شايد يك اكيپ نوجوان هم در مسير دوردور خود تحريك شوند روي اين سكوها زير اين سايبان بنشينند چاي و قهوه اي بخورند يا سيگاری دود كنند !
در طراحي اين فضا سعي شده از دردسترس ترين و ارزان ترين متريال ها و تكنيك ها استفاده شود ! جزييات منعطفي در اين كار اجرا شده اند ، بازشوهايي كه مادامي كه بسته اند امنيت را تامين ميكنند و زماني كه باز ميشوند كاربري ديگري پيدا ميكنند ! سايباني كه براحتي بصورت دستي باز بسته ميشود و در شرايط مختلف مثل روز و شب يا زمستان تابستان قابل تنظيم است .
طراحي اين فضا بيش از هرچيز تمريني بود براي ما كه درآن با كمترين امكانات و هزينه فضاي خلق كنيم سرشار از حس مكان . اين چيزي است كه ما در معماري عاشق آن هستيم !
.
جرسه نام يك فروشگاه مولتي برند لباس ايراني است ، اين فروشگاه قصد داشت شعبه جديد خود را در مجتمع تجاري اوپال تهران راه اندازي كند ، براي اين كار واحد نسبتا بزرگي از اين مجتمع را اجاره كرده بود ، واحدي كه وجه تمايزش با ديگر واحدها اجازه دخل تصرف در قسمتي از فضاي بيروني بود . همانطور كه از عنوان اين فروشگاه پيداست اجناس زيادي از برند هاي مختلف قرار بود در اين فروشگاه عرضه شوند كه بواسطه ي تنوعي كه در شكل اين اجناس وجود دارد شرايط متفاوتي براي نمايش را نيز ميطلبیدند و از طرفي حضور اين برندها در اين فروشگاه هم هميشگي نيست يعني همواره برندهاي جديد اضافه ميشوند يا برندهايي حذف ميشوند ! ما بايد در طراحي قفسه ها و رگال براي اين حجم از تنوع در شكل و سايز و مدل چاره انديشي ميكرديم . براي اينكار ما حتي الامكان سعي كرديم به مدلي منعطف دست يابيم مثلا استندهاي ايستاده كه پروفيلهايي با يراق پيچ و مهره براي آويز لباس دارند كه قابليت تنظيم ارتفاع و چرخش دارند ، و علاوه بر اين سعي شد براي هركدام از اجناس فضاي نمايش خاصي طراحي شوند مثلا استند ها و رگالهايي براي انواع تيشرت و شلوار و پيرهن ، استند مخصوص جوراب ، استند كلاه، استند اكسسوري ، ويترين زيورآلات ، استند كيف و كوله پشتي ، قفسه كفش و … چالش ديگر تنوع طرح و رنگ اين لباس ها بود كه عمدتا هم از رنگ هاي گرم براي طراحي اين لباس ها استفاده شده است كه همنشيني اين رنگ ها در كنار هم يك بي نظمي را بوجود مياورد ، بواسطه ي همين مساله ما سعي كرديم كه در پس زمينه ي اين اجناس هيچگونه رنگ گرمي كار نشود و از رنگ خاكستري روشن براي قفسه ها ، كف و ديوار ها تا ارتفاع قفسه ها استفاده شد، و رنگ نارنجي كه تم اصلي كار اين برند بود را به سقف و قسمت بالادست ديوار ها منتقل كرديم چرا كه اين رنگ نارنجي اگر در كنار لباس ها قرار ميگرفت بواسطه هيجان زيادي كه در خود دارد بر رنگ هاي موجود در لباس ها غالب ميشد و اجازه ي ديده شدن به آنها را نميداد و به نوعي آنها را از كانون توجه خارج ميكرد ، و از طرفي با توجه به ارتفاع بلند سقف فضاي منفي زيادي براي قرار گيري لوگو مغازه بوجود مي آمد كه موجب خوانايي بهتر اين لوگو ميشد .
چالش ديگر اين پروژه مساله محدوديت مالي بود كه همواره در اكثر پروژه ها همراه ماست ، در طراحي اين پروژه نيز سعي شده تمهيدات لازم براي كنترل هزينه ها بكار رود ، براي مثال تمام قفسه ها از پروفيل آهني سبك ساخته شدند كه اكثر ديتيل هاي آنها نيز با پروفيل يك در دو سانتي متري طراحي شده كه كمترين وزن ممكن را در بين پروفيل هاي آهني داراست و اين خود موجب اجراي اين استندها با كمترين هزينه ممكن ميشود و از طرفي استفاده از پروفيل فولادي موجب استحكام و دوام بالاي اين اجزا نيز ميشود.
براي كنترل هزينه ها هيچ حركتي جز رنگ آميزي روي سقف انجام نشد و تاسيسات روي سقف بصورت اكسپوز به نمايش در آمدند .
فست فود حميد حامد يك فست فود خياباني است كه پس از ٨ سال فعاليت در اين حوزه تصميم گرفت كه شعبه جديد خود را تاسيس نمايد و براي طراحي معماري آن به دفتر ما مراجعه كرد ، سايت اين پروژه يك مغازه ٣٦ متري است كه نيمي ازين مساحت به يك واحد آشپزخانه فول تجهيزات اختصاص داده شده است و در مابقي مساحت باقي مانده يك كانتر فروش و فضايي براي سرو غذا نيز در نظر گرفته شده است ، چالش اصلي اين پروژه حداكثر استفاده ممكن از مساحت و تامين فضاي پذيرايي بيشتر براي مشتريان است.
در قسمت داخلي در خوشبينانه ترين حالت امكان جانمايي دو ميز چهارنفره وجود داشت آن هم نه خيلي استاندارد ولي قابل استفاده! لذا ما سعي كرديم از ظرفيت فضاي بيروني و فضاهايي بينابيني براي تامين جاي نشستن مشتريان استفاده كنيم . در جداره اصلي مغازه رو به خيابان يك ميز طولي قرار گرفت كه در هردوطرف آن يعني داخل مغازه و بيرون آن در پياده رو ميشد ٦ عدد صندلي استول بار قرار داد ، براي باغچه ي موجود نرده هايي طراحي شد كه از دل اين نرده ها نيز نيمكت هايي ايجاد شد كه فضاي مناسبي را براي نشستن مهيا ميكرد . همينطور در جداره شمالي مغازه كه داخل كوچه قرار ميگرفت نيمكت ديگر در نظر گرفته شد .
متريال هاي استفاده شده دراين فضا عمدتا از دو گروه تشكيل ميشوند ، گروه اول متريال هاي بتني در حالت هاي مختلف براي زمينه مانند تايل هاي بتن اكسپوز در جداره هاي داخلي ، اندود سيماني ليسه براي جداره هاي بيروني و كفسازي بتي و گروه دوم متريال هايي با رنگ هاي گرم مثل چوب كه با قرار گرفتن در كنار توسي بتن ها جلوه ي خيلي زيباتري از خود نشان ميدهند ، كه عمدتا براي صفحه ي ميزها و سقف مغازه از آن استفاده شده است ! براي ديوار داخلي اصلي اين مغازه كه بهترين ديد را از داخل خيابان دارد يك كار هنري كه نقاشي روي سيني هاي سنگي پيتزا بود صورت گرفت ، نقش هايي كه روي اين سيني ها ايجاده شده طرحي تلفيقي با الهام از نقش و نگار هاي لباس بومي مردم لرستان است . علاوه بر اين از تمام فرصت هاي ممكن براي حضور گل و گياه در فضاهاي داخلي و بيرون اين مغازه نيز استفاده شد
يك مغازه ي دو طبقه با حدودا ١٦٠ متر مساحت بر يك خيابان نسبتا شلوغ در شهر خرم آباد به ما ارجاع شد و هدف تبديل آن به به يك مركز بازي هاي رايانه اي بود ، كف و ديوار هاي مغازه در طبقه پايين تا زير سقف سراميك بود و مالك هم تاكيد داشت كه مستجر جديد حق تغيير اساسي در ديوار ها را ندارد و از طرفي طرح و رنگ سراميك ها به شكلي نبود كه ما بتوانيم طرح و كانسپتي را بر اساس آنها براي كار در نظر بگيريم ، اين چالش در ادامه تبديل به فرصتي شد كه ما براي حل آن به راه حلي برسيم كه علاوه بر حل چالش اصلي ، يك فرم و هويت خاص را براي پروژه به وجود بياورد ! ما روي تمام ديوار ها از ارتفاع ٤٠ سانتي متري تا دومتري يك شاسي كشي چوبي انجام داديم و روي اون رو با ورق هاي موجدار قرمز رنگ پوشش داديم ! چهل سانتي پاييني را با امتداد دادن موكت هاي كف پوشانديم و فاصله بالاتر از دو متر تا زير سقف را با رنگ پلاستيك مشكي كرديم به گونه اي كه بعدا بشود با يك شستشو ي ساده كاملا آن را ازبين برد ! به واسطه شاسي كسي چوبي پشت ورق ها ،فضاي خالي در حد پنج سانتي متر ايجاد شد كه به ما اجازه ميداد تمامي كابل كشي هاي مورد نياز سيستم ها را از آنجا عبور دهيم . در قسمت هايي از كار ما نيازمند ديوارهاي جدا كننده داشتيم كه براي اين كار نيز ما از همين ورق هاي فلزي با استراكچرهاي فولادي استفاده كرديم ، يكي ديگر از مزيت هاي اين ورق هاي فلزي مقاومت بالاي آنها در برابر اصطكاك بود ، چيزي كه مثلا يك ديوار گچ رنگ شده از آن برخوردار نيست ! و البته قيمت ارزان اين ورق ها كه شايد مهم ترين عامل در انتخاب آنها براي اين فضا بود ! اين ورق ها در بازار شهر خرم آباد از تنوع رنگ بالايي برخوردار نيستند و ازينرو ما از بين رنگ هاي موجود قرمز را انتخاب كرديم چرا كه قرمز رنگيست كه علاوه بر هيجان ذاتي كه در خود دارد خيلي خوب توجه عابران پياده را به خود جلب ميكند .
خلاقيت ما در طراحي اين پروژه به انتخاب ورق هاي محدود نشد ، ما چند روزي را در ابتداي فرايند طراحي صرف جستجو در گيم نت هاي سطح شهر و سرچ در اينترنت و ديدم نمونه كارهاي داخلي و خارجي كرديم ! كاري كه معمولا براي هر پروژه اي انجام ميدهيم !
دنبال طرح مساله هاي جديد بوديم ! نميخواستيم قبول كنيم كه براي يك گيم نت يك دستگاه پلي استيشن و ال سي دي چسبيده به ديوار و دوتا صندلي جلوي آن كافيست ! كاري كه همه انجام ميدهند ! ما بدنبال ايجاد كيفيت افزوده بوديم ! در عين حال نميخواستيم كاراضافه اي هم انجام بدهيم ! در فرايند تحقيقاتمان ما متوجه نكته هاي جالبي شديم ! مثلا اينكه برعكس دوران كودكي ما كه اين بازي يك نفره يا دو نفره بود ! الان امكان اين وجود داشت كه چهار نفر روي يك دستگاه پلي استيشن با هم فوتبال بازي كنند و اتفاقا بازي چهار نفره خيلي هم پر طرفدار است ! و جالب اينجا بود كه در هيچكدام از نمونه هاي داخلي و خارجي كه ما ديديم مبلمان مناسبي براي اين كار در نظر گرفته نشده بود ! ما مبل چهار نفره را براي اين كار طراحي كرديم ! مبلي كه در دوطبقه با اختلاف ارتفاع طراحي شد و اين امكان را به كاربر ميداد كه چهار كاربر بدون مزاحمت يك بازي فوتبال چهار نفره پرهيجان را تجربه كنن !
زير هر ال سي دي يك ميز كوچك قرار گرفت كه علاوه بر جانماي دستگاه پلي استيشن مجهز به يك صفحه ي ريلي بود كه به سمت مبل كشيده ميشد و افراد ميتوانست وسايل خود يا چاي و قهوه و خوراكي خود را روي آن بگذارند يا گوشي تلفن خود را براي شارژ به پريز آن بزنند ! در طبقه بالا كه يك بوفه در نظر گرفته شد كه كنار اين بوفه يك فضاي مبله براي استراحت و گردهمايي كاربران طراحي شد ، مبلمان اين فضا به شكلي طراحي شد كه مناسب برگزاري بازي مافيا و بازيهايي ازين قبيل باشد . و در آخر اينكه اين پروژه با تمام ويژگيهاي ذكر شده از صفر تا صد توسط تيم ما طراحي و اجرا شد و درعين حال كه از زيباي خاص خود برخوردار است و بخوبي پاسخگوي نيازها و چالش هاي خود هست با توجه به ترفندهاي خلاقانه اي كه در طراحي آن بكار برده شد با هزينه بسيار كمي براي كارفرما به بهره برداري رسيد.